Cathedral St. Pelino, Corfinio, Italy

Selected for Google Maps and Google Earth

Comments (2)

OkPhoto on February 27, 2009

Corfinio is the town of my grand parents. I went to see it in 1995 looking for any evidence of relatives. As it happens there were a number of men, whom like my grand parents emigrated to Central Mass. However, they then returned to their homeland to retire. One of them took me about and we discovered the mother of the mayor was also the widow of a great uncle. He introduced me to the mayor and I learned a little of what happened in the family between the great wars.

After leaving town, I spyed this image from the Autoroute and pulled over on a viaduct to take this image. One foot on a guardrail, one foot in the Range Rover leaning on the roof with a long lens I took a number of images - doing my best not to look over the side of the bridge behind me. A Carabinari vehicle pulls up behind me and I look at them. The officer looks at me sternly and waves his index finger at me as an adult might to a child saying 'You shouldn't be doing that!' Needless to say I hopped back in the truck and left the scene. Few things are worth drawing the attention of machine-gun toting policemen.

OkPhoto on July 24, 2009

Tradotto da Google:

Corfinio è la città dei miei nonni. Sono andato a vedere nel 1995 alla ricerca di eventuali prove di parenti. Come succede ci sono un certo numero di uomini, che come i miei nonni emigrarono centrale Massachusetts (USA), ma poi tornato in patria per andare in pensione. Uno di loro mi ha portato su e abbiamo scoperto la madre del sindaco è stata anche la vedova di un grande zio. Egli mi ha introdotto al sindaco e ho imparato un po 'di ciò che è accaduto in famiglia tra le grandi guerre.

Dopo aver lasciato città, ho spyed questa immagine dal Autoroute e tirato su un viadotto a prendere questa immagine. Un piede su un guardrail, un piede in Range Rover appoggiato sul tetto con un obiettivo a lungo ho preso un certo numero di immagini - facendo del mio meglio non guardare più il lato del ponte dietro di me. Un veicolo Carabinari tira dietro di me e io guardo a loro. L'ufficiale mi guarda severamente onde e il suo dito indice a me come un adulto per un bambino potrebbe dire 'Non si dovrebbe fare quello!' Inutile dire che ho luppolata nel settore degli autocarri e degli usciti di scena. Poche cose che vale la pena di richiamare l'attenzione della macchina-pistola toting di polizia.

Sign up to comment. Sign in if you already did it.

WorldItalyAbruzzo

Photo taken in Corfinio, Province of L'Aquila, Italy

Photo details

  • Uploaded on February 8, 2009
  • © All Rights Reserved
    by OkPhoto

Groups