Меморијални центар 12. фебруар - Логор Црвени Крст

Selected for Google Maps and Google Earth

Меморијални центар 12. фебруар - Логор Црвени Крст

У непосредној близини железничке станице "Црвени крст" (1941-1944) у Нишу, у зградама које су до окупације служиле као војни магацин, током Другог светског рата био је смештен концентрациони логор. Био је то један од најозлоглашенијих и највећих логора у Србији. Кроз њега је током четворогодишњег постојања прошло преко 35.000 родољуба и симпатизера НОП-а, заробљених партизана, Рома, Јевреја. Посебно је познат по бекству 105 затвореника у партизане 12. фебруара 1942. године. У одмазди после бекства, за 11 погинулих немачких војника стрељано је 1.100 родољуба. Организовано бекство логораша био је јединствени догађај у поробљеној Европи.

Зграде логора сачувале су аутентични изглед, обележене су спомен-обележјима и претворене у меморијални музеј 12. фебруар 1969. године. До бекства логор је био опасан бодљикавом жицом, а после бекства је цели комплекс ограђен зидом. Логор се састоји од централне зграде затвора, три помоћне зграде, четири стражарске кућице, две куле осматрачнице и два торња. Централна логорска зграда има два спрата и поткровље на ком се налазило 20 самица.


Memorial Museum 12. februar - Concentration Camp

In the immediate vicinity of the railway station "Crveni Krst" in Niš, German-Nazi Concentration Camp was located in the buildings which used to be military storage facilities before the German occupation. It was one of the most notorious and the biggest concentration camps in Serbia. During four years, more then 35.000 patriots and supporters of National Freedom Movement, imprisoned partisans, Roma people and Jews were imprisoned there. It is especially known for the escape of 105 prisoners on February 12th, 1942. After the great camp break, 1100 people were shot as the retaliation for 11 killed German soldiers. The organized escape from the concentration camp was the unique event in the occupied Europe of that time.

The concentration camp buildings kept their authentic outlook. They were marked by memorial notes and they were transformed into Memorial Museum 12. februar in 1969. Before prison break, the camp was surrounded bywire. After the camp break the walls were build around the camp. The camp consists of central prison building, three auxilliary building, four guarding houses, two lookouts and two towers. Central prison building is two floor high with the attic where 20 individual cells were located.

Show more
Show less
Save Cancel Want to use bold, italic, links?

Comments (83)

Alla Saed on May 2, 2012

صورة رائعة البوم مميز تحيات م علاء سعيد من ليبيا like

Dobrosav Ciric on June 29, 2012

Izvanredan snimak.

Veljko Nikolic on February 19, 2014

Стварно добар снимак, Тајга..Л* Поздрав, Вељко

Sign up to comment. Sign in if you already did it.

Photo details

  • Uploaded on October 16, 2011
  • © All Rights Reserved
    by ТАЈГА
    • Camera: Canon EOS 400D DIGITAL
    • Taken on 2011/08/10 17:55:16
    • Exposure: 0.005s (1/200)
    • Focal Length: 18.00mm
    • F/Stop: f/5.600
    • ISO Speed: ISO100
    • Exposure Bias: 0.00 EV
    • No flash

Groups